onsdag 10 mars 2010

Skåpmat?

Okej....nu har jag duschat (ha ha - lät som jag aldrig gör det annars) & så funderade jag....skåpmat? Varför heter det skåpmat & vad är det? I stort sett all mat som finns här i huset förvaras i skåp utom potatisen som står i en säck på golvet (bra förvaringsmöjligheter).

Fick en sparbössa av grannen Janne förresten med mitt stjärntecken på - kanske ett (läs: "ytterliggare ett") tecken på att man borde försöka spara undan en krona eller två.....men så säger Dia Psalma - Den som spar han har tillslut bara pengar kvar....precis....hur j*la kul är det & stå där med pengar men inget annat?

Nope - dra på sig lite myskläder, vänta på att P vaknar & käkar & sen tar jag nog en cider (bara för att jag kan) - är alldeles för mycket konstigheter i huvudet nu - dom kanske försvinner då?

1 kommentar: