tisdag 9 mars 2010

Nöjd med dagen!

Är riktigt nöjd med dagen. "Började" med en promenad med syrran runt floravägen, lasarettet & vidare ner på stan där vi mötte upp Marie & Munne för lite lunch - tycker faktiskt inte jag behöver laga mat 2 gånger/dag åt mig själv när det bara är jag som ska käka - kan gott & väl på lyxa till det & käka ute när både Lucas & Loke är på vift! Ja...kanske inte varenda dag, men det är inte så ofta båda är borta samtidigt heller.

Va upp på Intersport & köpte ett träningsband (ett såntdär i gummi som man står & drar & sliter i ni vet) - det som var med wii spelet va lite väl tamt. Kikade aldrig att det fanns olika längder & skulle nog haft det lägsta eftersom det är aningen svårt att få ett 150cm långt band att räcka till att stå på samt kunna sträcka armen rakt upp, men, men....funkar ju till några övningar iaf....får ta & shoppera ett längre såsmåningom. Väl vid kassan så ser jag världens sötaste små solbrillor så självklart köpte jag ett par till Pimme. Har inte prövat dom än, men bild kommer senare hi hi

Gled även förbi skoaffären....skulle behöva ett par andra skor typ när jag går & nu när det inte är 20 minus ute längre.....va såhär nära & köpa ett par, men sen kom snåla (just för tillfället väldigt bra också) Diana fram & sa nej. Känns aningen onödigt att köpa ett par fodrade gympapjuck för 500:- (och då va det rea)....för det kommer ju bli vår snart, snart så jag ska leta rätt på ett par snygga ofodrade istället! DUKTIG FLICKA! (är väl likabra jag berömmer mig själv när ingen annan gör det ha ha).

Hemma en "sväng", tog grannens tvättid eftersom hon jobbade nån dag extra - passade perfa eftersom det blir lite tvätt var dag....är ju nån som tror att mamman tycker det är tokkul & tvätta.... Hur som tröttnade jag & P på att sitta här & uggla & eftersom det va finingväder idag också så tog vi vagnen & knallade ner på apollo & körde en Coopvända innan det blev kaffepaus på Brage innan vi knallade hem & fixade kväller igen.

Köpte mig Activia - ska bli riktigt spännande & se om det funkar! 14 dagar säger dom på reklamen - jo jo - här ska testas & följa noga för uppblåst kan jag lugnt säga att jag är & det uppe på gravidfettet är f*n ingen lek så det så! Dessutom köpte jag mig en gräddspritsare (tror det heter så) - varför jag köpt en tidigare vet jag inte men den kostade 20:- så den ska testas såsmåningom - kan väl spritsa lite vad man vill med den - cocostoppar kanske???

Tänkte på det när vi va ute & gick - det som det står i tidningarna typ varje år iofs, men f*n - FOLK SOM INTE KAN HA MED EN JÄVLA BAJSPÅSE & PLOCKA UPP NÄR HUNDEN SKITER SKA FAN INTE HA HUND!!! Visst - går man ute i skogen är det väl en sak, men går man inne i stan liksom?? Det ligger f*n hundskitar efter hela trottoaren. Kan man inte plocka upp det ska man inte ha hund heller - är så jävla äckligt! Har knappast nån lust & ha ett par skor som luktar hundskit i hallen! Tycker ni som har hundar & inte plockar upp efter dom det är trevligt så fine - varför ens gå ut med dom? Då kan dom väl skita inne? Det är lag på att man ska stanna vid övergångsställen, man får inte röka vart f*n man vill, men struntar man i & plocka upp en hundskit så är det sak samma? FY FAN!

Sådär ja! :) Det va min dag ungefär, men än är den inte riktigt slut. Jag & P dammsög eftersom han så gärna ville vara med så okej då....så nu är det träning, golvtorkning, hämta tvätten, dusch & sen är det kväller & fiskgratäng på menyn!

Kram D

2 kommentarer:

  1. Du och lilla p är skapligt i farten :)

    SvaraRadera
  2. Gäller att fixa & dona så dagarna går...mån-tors är lite sega, men torsdag kväll så är allt i sin ordning när l-å är hemma igen :)

    SvaraRadera