måndag 24 maj 2010

Världens bästa storebror

Lilla P har världens bästa storebror. Han är så j*la duktig & hjälper till & vill fixa & dona & jag tror bestämt P vet det själv också. Han tycker om L i mas sor & vice versa- det märks! Underbart!

Just nu tycker dock inte P om sin mamma speciellt mycket. Har inte blivit någon bra sovadag....har blivit max 1½ timmes sömn under dagen & nu har jag en övertrött liten kille som jag försöker få att somna för natten....tidigt, men ibland blir det så! Tänk när man är sådär jätte, jättetrött va skönt det är & sova.....det borde man förstå när man är liten för det är ju bara då det funkar så - ju äldre man blir (eller ja till en viss tid i livet iaf) desto färre såna tillfällen blir det för det är alltid massa måste som gör att man helt enkelt inte kan lägga sig & bara blunda när man är i tröttstadiet. Sen när man blir äldre så kan man inte sova det har jag själv förstått på typ mormor som kan vakna 4 & gå upp & baka....hmm.... Well...jag skulle gärna vakna både 4 & 5 eller 10 bara jag är pigg när dom blå slås upp :)

Varit ner på stan & tagit en valonenkaffe med fröken Forsberg idag också. Skönt & komma ut på en liten prommo!

Nu har P somnat *puh* Vänta in Lucas som är & grattar kusin Therese med faster Marie & sen blir det matlagning för hela slanten. Lutar åt chili con carne & ris....

Just det ja! När vi va påväg ner på stan så kom en neger i blåkläder & gick fort, fort - när han knallade förbi honom så insåg jag att han hade en väldigt underlig gångstil.....gick som Jay Alexander - tur att jag va själv - skrattade som f*n inuti & log nog ett såntdär fånigt leende, men det va dagens höjdpunkt - så j*la kul!!! HA HA HA HA!!!!

Nej....vika lite tvätt.....om man tar lite åt gången så känns det inte som det är så j*la tråkigt som det faktiskt är. Diska är t.o.m. roligare ju!!

Kram D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar