torsdag 22 april 2010

Verkar funka - kanon :)

Sådär ja - nu har vi fixat & trixat lite med bredbandet här ute i skogen. Ringde (återigen) supporten för Bredbandsbolaget & som vanligt har dom tusen olika idéer, men nu blev det iaf att korta sladden mellan jacket & modemet. Funkar kanske....iaf tillfälligt, men ja.... Funkar det så är det ju bara & kasta i en router & köra trådlöst, men innan man vet att det funkar så känns det rätt dumt.

Det som slog mig är att nio gånger av tio är en norrlänning som svarar på teknisk support, men det är alltid Sthlm's nummer som ringer upp så jag är faktiskt rätt konfunderad. Kanske är det så att dom pratar så sävligt att alla verkligen hinner uppfatta vad dom säger. Hur som - jag är glad att det är så för norrländska är betydligt trevligare än stockholmska & lyssna på :)

Nu ska det visst bjudas på mat här - kanon :) Slipper jag det idag också - tjihoo!! Fast & andra sidan har jag tvättstuga som väntar istället...ja ja - variation förnöjer ;)

Kram så länge!

1 kommentar:

  1. Hej Diana.. Det är alltid ett nöje att läsa dina blogginlägg.. Man blir iaf på bra humör efteråt :-)

    SvaraRadera