onsdag 7 april 2010

Pimme vann & sen tog jag en egen lite revansch...

Igår va han "odräglig" när han skulle läggas det lilla monstret, men insåg ju nu att det även står BIG MONSTER på hans body - där har vi nog förklaringen.... Hur som helst - efter ca: 2½ timme så va mamman slut & tålamodet va totalt slut så jag bestämde mig för att kasta honom i overallen & åka bil. Sagt & gjort - overallen på "ungen" i maxi cosin & vad gör han då? Jo ger mig världens jätteflin - är då man börjar gråta liksom *puh*

Hur som helst så tog vi en kvällstur (nästintill natt) ut till mor & far där det bjöds på kyckling&pasta & kaffe - lyxigt & få käk, men köttfärsen som jag gick & spanade på i kylen mellan skrikningarna va gammal så jag va glad över att få lite mat & dessutom käka utan att någon skrek i örat på mig. Undra om han inte gillar att det ser lite annorlunda ut i lägenheten varenda gång han vaknar, om han saknar pappa eller om han bara ville testa mammans humör... Den sista teorin är att pappa & P kommit överens om det hela eftersom pappan lämnat 3 cigg hemma...hmm... Hur som helst så somnade han när vi kom hem igen vid 22.30 - på tok för sent :/

Det som skulle göras dvs. göra sista väggmålningen kändes avlägset, men jag började & när jag väl hade börjat så ville jag få den klart så det blev sent....alldeles för sent för flickan D....närmare morgon än kväll....såg han som delade ut FP... Trött när vi vaknade strax före 8 men nu känner jag mig pigg & utvilad - kanske inte behöver mer än 4-5 timmars sömn? Kanske är då det är som bäst - vad vet jag! Ska nog inte testa ikväll igen iaf :)

Under målningen igår så stod jag & funderade lite & kom på att vi lekte fångarna på fortet när vi va små - vet att vi drog snören i ett rum i källaren för att man sedan skulle ta sig förbi & hämta nyckeln utan att nudda snörena - det va skoj ;) Nu får barnen leka Robinson - inte konstigt att det blir ätstörningar eller så kan man leka halv åtta hos mig - det kan också resultera i nåt underligt matbehov....ja ja - hur som....det lär ju visa sig om 10 år eller så :)

Nu ska sista tvätten i torktumlaren o sen får vi se vad vi ska ta & hitta på under em - troligen en tur ut t Broarna igen - Lucas hade en liten påsksurprise därute ;)

Kommer en gäng bilder inom en snar framtid....ska bara....

Kram D

1 kommentar:

  1. Ser fram emot lite bilder,lär nog kika upp någon dag snart igen.det händer ju iaf en del på din front :-)

    SvaraRadera