tisdag 27 april 2010

Tisdag = check

Sådär ja - då har det gått en dag till på denhär veckan. Jag & lilla P tog en promenad till brorsan & Rod (Erki jobbade) - där blev det lite kaffe, snack & sen knallade vi hemåt igen & då va jag dynghungrig. Blev en fika/lunchdejt med både S, D, J & A-C innan jag, P, S & D fortsatte med lite barnklädesshopping - är nog tur att det inte är större än vad det är här i stan (dv.s. två barnaffärer he he).

Bror d.y.
Charmören Rod :)

Inget onödigt blev det hur som - behövde ju faktiskt ha någe vitt & ha under dopklänningen så nu är det kirrat - nice, nice!!

Vid 17-tiden var vi iväg & hämtade kusin Jacob som skulle leka med oss tills Nanny slutade jobbet vid 20 (möten, möten) Verkar inte riktigt som man ska va dagisfröken eller bo i denhär stan & ha barn samtidigt om man inte har sambo osv. Ett dagis med kvälls/nattöppet kanske vore nåt för kommunen att tänka på på riktigt? Vet att det talats om det tidigare - halva stan jobbar ju trots allt skift på nån av fabrikerna så....ja.... Hur som helst så gick det fint & ha honom här. Dessutom kikade Smilla & Marie upp en sväng så fick jag lite barnis medans jag lagade mat också - schyst va? ;)

Smilla, Marie, Pimme & Jacob - skönt att ha full rulle med folk en hel dag - I LIKE!

P somnade så snällt så vid 18-tiden, men vaknade igen strax efter 19....men, men.... NU ligger han igen. Övermätt lär han också vara....först en flaska innan han la sig första gången & så en portion gröt nu innan han åkte i säng igen....men inte ska han behöva vara hungrig heller :)

Nu ska jag ta en välbehövlig dusch innan det blir nån typ av soffa/säng för mig också för imorgon lär jag ställa klockan - Lucas dyker upp vid 7-snåret innan lekis så :)

Kram & Go'natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar