fredag 13 augusti 2010

...fy f*n va jag är bra *s*

Sådär ja - då va 1/3 av månadens arbete avklarat & jag överlevde - va inte ens sådär tråkigt som det brukar (och som jag vet att det kommer bli när det är dax på riktigt). Allt va i stort sett som vanligt dvs. saker & ting ändras om från dag till dag så ingen riktigt vet hur man ska göra, men jag gjorde inga stora grejjer fel (vad jag vet än) så det va ju bra ;) Väldigt lugnt va det också - de flesta kommer tillbaks efter semestrar på måndag men då är ju jag hemma med lilla P igen. Han tyckte förövrigt tydligen att det va morgon kl.5 imorse & hade inte somnat om nå mer - sånt gör man BARA när pappa är hemma om det nu ska vara nödvändigt!

Funderat lite på allt möjligt när jag satt där i godan ro & synat - kändes lite halvmysko, men samtidigt skönt & inte ha någon att hålla ögonen på hela, hela tiden. Bl.a. kom jag & tänka på våran elräkning. Från det att jag flyttade hit från Norberg så har jag tyckt att vi betalat en j*la massa i el då vi bodde i 3:an. Har to.m. ringt elbolaget som skickat hit någon som läst av & kollat så det verkligen är rätt på allt & det ska det visst vara. Pyntade liksom typ 2-300:- mer/månad här än när jag bodde i min större 3:a i N-berg. Hur som helst så fick jag lov & kolla upp det nu när jag kom hem eftersom vi sedan vi bytte lägenhet har haft ett par hundra billigare räkning nu än då & såhär ser det ut:

Beräknad årsförbrukning (gamla lägenheten): 4027kWh
Beräknad årsförbrukning (nya lägenheten): 3097kWh

How come??? Det skulle jag bra gärna vilja veta & kanske kommer det fram såsmåningom också?

Nu ska jag ta en kaffe & ryk på balkongen & vänta på att L-Å hör av sig eftersom vi ska ta en dejt på stan :) Godis ska det inhandlas - jajjemen!! Ska börja knåpa på en V75:a inför morgondagen också för DÅ gäller det (igen)!

Kram D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar