lördag 26 juni 2010

En liten dos

Dagen har spenderas mestadels i Lindesberg på trav - inget plus & inget minus - helt okej med andra ord! Frö Ivar - det va han som räddade min dag :)

När vi kom hem dumpade jag av lilla P hos pappan & sen åkte jag ut & hämtade min stora prins hos sin pappa så just nu sitter han & jag & myser & kollar fotboll.

Blev pirre t kvällsmat eftersom jag blev nedröstad på pasta & baconsås....får väl bli imorgon istället det då eftersom jag faktiskt har inhandlat grejjor t det. Däremot ska jag slänga ihop en räkröra så kan man få rostad macka med vitlöksgotte t frulle imorgon - MUMMA!!

Nu va jag in en sväng på atg.se & såg att jag hade några kronor där & så va det kvällstrav i Skellefteå & Lucas tyckte att jag kunde köra en liten dos - betyder nog ett litet spel för typ en 10:a eller så tror jag :)

Dessutom så har han bränt sig på en tessla (tistel på svenska). Kände igen tessla, men kunde inte komma på varifrån, men här kommer en förklaring;

"Tessla (engelska woozle) är ett fiktivt djur som karaktärerna i A. A. Milnes böcker om Nalle Puh talar om, men aldrig råkar på. Ordet dyker upp i det tredje kapitlet i boken Nalle Puh, där Puh och Nasse enligt kapitelrubriken "nästan fångar en Tessla". Det visar sig dock att de spår i snön som de följer tillhör dem själva. Eftersom snöspåren är olika anar Puh och Nasse att det utöver tesslor också finns tasslor (engelska wizzles).

I Disneys Nalle Puh-produktion har tesslan, liksom heffaklumpen förvandlats till en, för de andra djuren i sagan, verklig karaktär."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar