måndag 5 juli 2010

Torsdag del 1

Imorse kom vi då fram....klockan va väl en 8-snåret när vi rullade in på husvagnscampingen.Första gången jag åkte hit med älsklingen 2006 berättade han att han aldrig kommit in samma väg någon gång & det håller i sig än. Jag lyckades hitta en ny. Danska vägskyltar är inte riktigt som hemma, men fram kom vi utan någon direkt omväg så jag är nöjd. Enda lilla fadäsen va väl att jag körde in i biljettluckan till bron med backspegeln eftersom jag va så koncentrerad på att komma nära kortterminalen ha ha Kan tillägga att vi har STORA husvagnsbackspeglar!

Fixade iordning med vårat lilla förtält & tog en halvtimmes brejk innan vi knallade in & hämtade banden & tog ett varv bland tält & doningar. Dom har flyttat runt allt möjligt litegrann, men betyder ju mer plats åt tält & dylikt & det lär ju behövas om det ska få plats en 75000 pers *s*

Sen tog vi bussen in t själva Roskilde för lite käk, shopping & allmänt strosande & tittande på folk. Roskilde är vackert! Danmark är skönt & livet känns toppen! Vi behövde verkligen dethär - komma iväg & bara vara vi två!

Har messat med sis också & det går bra med lilla P vilket gör att det hela känns enklare. Nu kanske hon bara säger så för att jag ska kunna slappna av, men det tror jag inte :)

Snart dax & packa ihop & dra oss in mot festivalområdet. Patti Smith & Lenny Kaye ska hålla en liten öppning med tanke på olyckan som inträffade för 10 år sedan då 9 unga människor miste livet under en konsert. Tror det kommer bli vackert!

See U! Kram D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar