onsdag 14 juli 2010

Sjukt, men, men....

Sådär ja! En natt kvar & sen kommer min sängkamrat hem igen - utan att ta i känns det helt sjukt bra! :)

Efter våran städ-fm så blev det mest gå, kaffe, gå, kaffe, gå, kaffe, men det är ju bra med tanke på min & kroppens oenighet om att bli av med minst 8kg till fram tills December. Kroppen tycker troligen om att ha massa extra på mig, men inte jag & jag SKA vinna denhär kampen. Är ju ett bra tag kvar tills December, men med tanke på hur fort tiden går så ska man nog inte tänka så!

Hur som började vi med en promenad mer till mormor där vi också träffade moster Irja & bror den yngre. Han skulle ta tag i badrummet så mormoren slipper knalla ner i källaren för att duscha (vilket hon gjort fram tills nu) & upp på övervåningen för att gå på toa (vilket hon fått göra sedan R.B rev ut badrummet för typ en månad sen). Hon är ju ändå 83 år MEN still going strong även om hon har lite småkrämpor så ränna upp & ner i onödan känns ju inte helt rätt. Hur som helst så skulle dom (båda bröderna) ta tag i det nu så snart har hon ett nytt fint badrum med både dusch & toalett :)


Efter det knallade vi ner på stan för inhandling av bl.a. DVD-skivor vilket saknades igår när jag skulle spara alla bilder, men ikväll ska det ske! :) Vidare därifrån blev det att knalla hem till Nanny & Jacob för lite kaffe & trädgårdsmys. Där lärde jag mig bl.a. av J att man har kulor i stjärten & att han kommer från pappas mage eftersom han blev en pojke (alltså från start-han har koll på att han legat i N's mage) & skulle det blivit en tjej så skulle hon ha kommit från N's mage. Jodå - han kan han också - kanske är nå släktdrag detdär också ;)


Påväg hem blev det en snabb, snabb sväng förbi Brage innan vi knallade hem & lille P blev nattad. Han va SÅ trött vilket man såg på honom, men idag va det inget gnällade - skönt :) Tror det är bra & vara ute & knalla mycket - hittar faktiskt bara fördelar. Förutom det jag började inlägget med så, slipper vi bli rastlösa, får träffa folk & dessutom så får vi tid & prata jag & P ha ha ha Tycker han ska säga mamma nu, men inte då. Tidigare va det ba-ba-ba & nu är det mest ta-ta & da-da - ja ja - nästa vecka kanske det är ma-ma :)

Innan jag fastar här idag också ska jag ta fram moppen & dra av golven & sen är det faktiskt färdigstädat för denhär veckan! (städa&plocka är inte samma sak).

Just ja - satt & läste lite recensioner om lite band & såklart stod det om Prince konsert i Roskilde. 75000 pers framför orangea & ja - det är ju en del, men hur som va det inte det jag skulle skriva utan det att han fick 15 miljoner FATTA LÄGET(!) 15 mille! En tredjedel av budgeten stod det. Även om han är ett "musikaliskt geni" (L-Å's ord) & satt ihop en riktig show så kan jag inte fatta...det går inte... Vet inte riktigt - kanske vore förmodligen en helt annan sak om jag tycker han är bra - visst han är ju helt okej, men jag skulle inte ens köpa en skiva, men å andra sidan va man ju inte med på den gamla goda tiden & fattar väl kanske inte hur stort det va att han spelade där nere, men hur som helst - har ju sett honom iaf ;)

Avslutar med en bild på en galen unge *asg*



Kram så länge!
D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar