måndag 20 december 2010

Invecklat

Varför görs allt så j*la invecklat så fort det handlar om sjukvården?

För x antal veckor sedan va jag & lämna lite prover bl.a för att dom vill kolla upp sköldkörteln, men det är inte så att man får något svar på det så förra veckan tog jag & ringde vårdcentralen för att få reda på nån typ av resultat, men så enkelt är det inte heller för ringer man dit får man beställa en samtalstid. Sagt & gjort - fick en samma dag & sköterskan ringde upp & jag berättade hur det låg till att jag ville höra vad det blivit för provsvar, men det kunde hon inte säga utan jag skulle då få ytterliggare en telefontid fast till en läkare.... Fanns ingen förra veckan så idag mellan 8-9 skulle han ringa, men än har ingen ringt. Inte för att det är hela världens eftersom jag inte är dödssjuk eller nåt men om jag lämnar ett prov vill jag självklart få reda på svaret också. Frågan är ju om man ska ringa upp till vårdcentralen igen för att boka in en tid då en sköterska ringer igen för att jag ska kunna fråga varför ingen ringt imorse - rätt rörigt tycker jag. Suck, suck & suck....

Inatt vaknade Lucas & hade ont i örat. Fick en alvedon & somnade (tack&lov) om & imorse sa han att det va bra & att det bara gjorde ont när han gäspade. Hoppas inte det är nån öroninflammation på g nu när det börjar närma sig jul & allt.

Klapparna i stort sett klara. Ska be Loke fixa en grej när han är påväg hem på onsdag sen j*lar!! Lite julstädning är det väl kvar också, men det har ju egentligen nada med julen & göra - för den finns ju liksom där ändå ;)

Nu ska jag snart kasta P i säng för lite lunchsovning sen blir det & hämta L från skolan 14, hem & byta kläder & så tillbaka till avslutningen i kyrkan kl. 15 sen har vi JULLOV!!! Iaf alla utom L-Å, men han har ju kortvecka & kommer hem redan på onsdag :) Hoppas han är mycket piggare när han kommer då - kan ju säga att han inte varit på topp - kanske varit vaken 10 timmar sedan han kom hem i torsdags typ - inte lätt & vara karl & halvsjuk ;)

Kram D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar