tisdag 11 januari 2011

Sjukling då ;)

Jo så är det - pappa L är sjuk & alla vet ju hur det är när karlar är sjuka....oj oj oj..... Nej....allvarligt talat så har han hostat så det låtit som lungorna kommit upp inatt - klart som f*n han inte har sovit nå bra - tur en annan inte är helt lättväckt & inte vaknat mer än ett par gånger.

Vi tog förresten lite sovmorgon imorse - orkade helt enkelt inte gå upp när klockan ringde utan det blev att köra L till skolan idag. P somnade (efter mycket om & men) i sin säng (igen) vid halv elva & sov så sött där fram till halv nio - tänk om det kunde vara så varje dag fast utan skriket på kvällen & en aning tidigare kväll - vore toppen!

Imorgon börjar inskolningen på dagis & mamman är lite nervös - hoppas på att han sköter sig - hemma är han ju totalt vild & gör allt han inte ska, kastar saker, tjuvbiter mig m.m. m.m. Hmm....bäst han sköter sig!! Va på föräldramöte igår & jag hade kollat x antal gånger (säkert 10 minst) att det va mellan 18.30-20 - kom dit & då va alla där & dom hade redan gått igenom det mesta - skapligt pinsamt faktiskt, men ja.....hade f*n gjort allt jag kunde för att vara där i rätt tid, men, men.....är ju bara inse att man är rörig...

Nu sitter jag & väntar på att elgiganten ska svara på ett mail som jag skickade till dom & sen kanske det blir över & köpa TV idag om det vill sig väl.....och om pappan vaknar någon gång o kan ta P en timme eller två så åker jag & L över & fixar det.

Förresten så kom Anders F DVD'n idag - ska bli schyst & kolla på i lugn & ro senare :)

Kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar