torsdag 12 maj 2011

Bloggeri, bloggera....

Klockan är mycket, men det beror på en mängd olika saker både förutsedda & oförutsedda.

Har iaf fått rätt mycket vettigt gjort idag vilket känns bra nu (=kan mestadels slappa ett par dagar framöver) fast det finns iofs jämnt saker att göra både i & utanför "to-do"-listan, men inga riktiga måste-måsten & det känns ju skönt.

Har bl.a. swischat förbi klubben - hämtat kärra & varit förbi Marie&Co & hämtat en sängstomme t Lucas, handlat lite (nu snackar vi mat), hämtat paket (presenter till både den ena & den andra), bakat bullar & fixat kvällsmat & sist men inte minst röjt undan efter allt det igen.....

51-åringen - han blir faktiskt det idag vilket man inte kan tro - skulle nog gissat på 36 på sin höjd ;) Han fick sin present nu ikväll istället - kunde inte hålla mig & Lucas ville vara med när han fick den så! Blev en Blu-ray spelare som är i samma märke&stuk som CD'n & han blev nöjd vilket jag iofs visste redan innan *s*

Sen det tråkiga som hänt under kvällen. Lucas gick & la sig vid 20-tiden & somnade på två röda. Vid 22 vaknade han igen & sa att han hade ont i magen - han käkade knappt någonting nu på kvällen så jag frågade om han ville ha yoghurt & det ville han, men medan han va på toa & jag va i köket så hörde jag detdär hemska ljudet av en kräkning - stackars lilla gubben! Mamman fick lite mer & städa rätt på & jag är så j*la känslig för just sånt, men jag klarade det utan att spy! Sen satt vi & kurade i soffan en stund där han somnade & för bara en stund sen fick han flytta in i sängen.

HÅLLER TUMMAR & TÅR för att det är någonting han ätit/druckit under dagen. Vore det magsjuka skulle det förmodligen inte stoppat vid en kräka. Hur som - 48 timmar hemma från skolan gäller så det blir ingen mer skola för L denna vecka.

Nu är det hög tid för fröken D att hoppa i säng för att inte vara helt slut imorgon iaf.

Kram D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar