söndag 20 februari 2011

***TERROR***

Nu är det färdigkalasat för idag. Lucas blev nöjd med sina presenter. Lite (mycket) Lego blev det så nu har har & göra ett par dagar framöver iaf. Kanske blir en liten civilingenjör av dendär grabben på sidan om allt annat. I slutändan tror jag det betyder att jag kommer kunna gå i pension runt 50....alltså bara 21(!) år kvar till pension då fast just ja - så länge kommer jag ju inte behöva vänta eftersom hästarna förmodligen kommer kuta som jag vill inom en snar framtid. Bara lite flyt som fattas sen så kommer vi vara minst 10stycken glada nöjda kollektivare för visst vill väl alla bo i kollektiv??

Under dagen har jag också förstått av terror troligen har lätt att bli åksjuk i bilen. Lagom när vi svängde in på sista lilla vägen innan vi kom fram till Lucky-boy så spydde han upp allt han käkat de senaste 4 timmarna - toppen. Luktade mumma om både han, mig & bilen. Tur som f*n att det fanns extrakläder i skötväskan. Nu är även bilstoden noggrant rengjort & allt som gick allt som fått smaka på det goda tvättat. Känns som det kommer ta en dag eller två innan stolen torkat dock, men som tur är har flickan ledig vecka.

I veckan när vi va ner & lunchade på Bobbans träffade vi Danne & han kallade då mr P Terror. Har funderat lite på detdär & nu efter kvällen så har jag bestämt mig - jag anammar namnet rakt av! F.r.o.m. NU går Pimme, Mr.P, Monstet, Pimpovic under namnet TERROR. Sen är det ju så att kärt barn har många namn & egentligen va det ju inget elakt ment att han snabb som en vessla drog iväg med rollern & började rolla både hylla, förstärkare & soffa - han tänkte nog bara hjälpa pappa för han har ju sett hur han gjort på väggarna..... Är nöjd över att det var vattenbaserad färg annars vore det en aning knepigare.



Nu är det dax för lite solsidan & sen har jag förstått att BigBrother börjar ikväll. Måste faktiskt kolla hur j*la påhittat & konstruerat det än är....

Kram så länge
D

1 kommentar:

  1. Kanske elakt att skratta åt det här, men jag kan inte låta bli!!! HAHAHAHA!!!!

    SvaraRadera