tisdag 8 februari 2011

Städat :)

Sådär ja - nu har "vi" städat :) Okej...jag kan inte påstå att jag har städat ihjäl mig utan det är mest min "hemhjälp" dvs. Lucas som dammat lite här & där, plockat & dammsugit, men jag har iaf torkat golvet så lite har jag faktiskt hjälpt till *s*

Nu fick L sitta lite vid datorn eftersom han varit så duktig.

Började ju som sagt morgonen med en liten bob-tur hem till Gustav & Linnea för morgonkaffe. Påväg hem tog jag bilden som jag la ut tidigare i bloggen & när jag visade Lucas den va hans stolta kommentar: "Jag ser ut som en riktig storebror" Mina hjärtan!!!

Sen bar det iväg till V-fors för att lämna P på dagis innan det blev lunchning innan städningen. Potatis & fiskbullar stod det på menyn - både jag & L nöjda!

En slappartimme nu innan P ska hämtas & sen tar vi en tur ut t Åvestbo för att säga hej t syrran. L har aldrig varit med ut - blir fint det - så går dagen också :) Ska försöka komma ihåg att stanna till nere på stan & se om det finns några sånadär "kors" som man sätter mellan kaklet när man sätter upp det - är nog det enklaste känns det som istället för att krångla med snören hit & dit liksom... Vore skönt & få upp det så har jag gjort lite mer köksnytta också.

Sen blir det troligen diskmaskinshämtning i helgen när L-Å fått lön - om han nu får nån....krono verkar ha väldigt konstiga regler för hur dom räknar ut hur mycket dom kan dra. Först ska dom ha reda på vad sambon (dvs. jag tjänar också) men dom tar INTE hänsyn till övriga lån & krediter - känns helt j*la befängt! I slutändan skulle vi nog tjäna på att L-Å inte jobbar överhuvudtaget, men det kanske är så dom vill ha det inte f*n vet jag.....drygkallar! Det enda som går t krono är csn som L-Å vägrar betala & det fattar jag också eftersom det blir mer & mer varenda år även om dom drar från honom - sjukt! Tur man inte har nå såna lån & aldrig tänker skaffa några heller - räcker bra m dom jag har....

Nä....lite norsktrav tills det är dax & åka....

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar