fredag 26 februari 2010

Secobesök bl.a....

Sådär! Nu blir det nog inte nå mer utgångar idag - eller jo - ska ner & handla & hämta ett paket på ICA men sen så! Hade en plan på att ta en sväng t avesta ,men tror vi struntar i det & kör en v-ås sväng eller så nästa vecka eller nåt istället.... Lär väl ta & pynta lite räkningar också - är allt bra konstigt detdär med föräldrapenning & så - är nog egentligen inte så att dom vill att man ska skaffa barn.

Säg att jag får typ 80% av lönen om jag skulle ta ut full föräldrapenning dvs. 7dagar/vecka. Om man då tar 7dagar/vecka så räcker dagarna i 60 veckor - det är lite drygt ett år det, men det är då under förutsättning att pappan skriver över alla de dagar som han får skriva över annars skulle det räckt i 34 veckor vilket är ungefär 8 månader. Om man då ammar så rekommenderas att amma fullt i minst 6 månader för att barnet då får i sig massa nyttigheter som det behöver. Detta betyder med andra ord att skulle inte Loke skriva över dagarna på mig skulle jag bli tvungen att gå tillbaka & börja jobba då Pimme är ca: 8 månder. Då har jag varit hemma fullt under "bebistiden" men när det börjar hända mer & mer så skulle jag bli tvungen att gå tillbaka & jobba. Spara dagar kan man ju också göra, men bara för att jag är hemma & är mamma så vill jag ju kunna leva! Räkningarna kommer liksom ändå & mat måste vi ha ändå & jag vill kunna handla kläder osv. även om jag är hemma så det så! :)


Secobesöket gick förövrigt bra - Pimme gillar nog glasögon så man skulle väl kanske ta & skaffa sig ett par bara för skojs skull :) Nu sover P & jag ska väl försöka käka nåt & sen hoppas på att Loke kommer hem strax - vill sticka ner & hämta nya träningsspelet t wii'et - spännande värre faktiskt :)

Men först mat & sen lite, lite plock & städ - tror det har blivit en nojja - gillar den inte, men jag är verkligen en "surfitta" när det är grejjor här & där & golvet "klibbar" - ska försöka få bukt med den för egentligen bryr jag mig ju inte - kanske är för att jag går hemma - vad vet jag....

Ja ja - kram så länge! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar