tisdag 27 september 2011

Ledighet dag 2

Fortfarande täppt i näsan, huvudet & hostar inge skönt på nätterna, men jag känner ju själv att jag blir piggare & piggare så jag överlever nog den här gången också! Tur att man inte har en såndär "puppe" för då skulle jag troligen behövt ligga däckad minst en vecka & haft ont, ont, ont *s*

Terror har en hel del för sig i vanlig ordning - läser böcker, kollar Kalles Klätterträd & Ragnar - farbrorn som inte ville bli stor som gudfar skickat upp till honom & han diggar dom stenhårt. Måste nästan försöka filma när han "leker" Ragnar eller iaf försöker gå som honom ha ha ha ha

Trots tidig morgon då Lucas skulle till skolan så har vi inte gjort någon som helst nytta än idag - får väl se om vi får lust att göra någonting iaf - vi har ju hela veckan på oss ;) Tjejkväll på stan idag - får se om jag ska ragga upp tant Marie & ta med grabbarna & kanske tjejerna också då ner på stan en sväng - man ska väl vara glad när det händer någonting överhuvudtaget här i stan så :)

Sitter & väntar med spänning på att startlistorna till Romme på måndag ska bli klara för då startar min fina promillehäst igen. I början va hon stänkrädd & gillade därför inte heller att gå bakom andra hästar men Rauno Pöllänen med personal har gjort ett kanonjobb! Nu på slutet har hon skött sig bättre & bättre så förr, förra starten kom äntligen första vinsten! WIHOOO!! Än så länge ligger är resultaten såhär: 9 starter - vunnit en & blivit trea en gång. Håller tummarna för att hon får ett vettigt startspår & tror faktiskt jag ska ta & åka upp till Borlänge på måndag om det finns möjlighet - vill ju se henne live igen :) Dessvärre har året för Rixallsvenskan snart gått & alla pållarna ska auktioneras ut i Eskilstuna den 4:e November. Alla som varit delägare under dethär året har fått möjlighet att fortsätta äga (eller ja, Rauno får försöka vinna henne på auktionen & allt är ju beroende på hur många som är intresserade). Hur som skulle det kosta 5000:- inkl. tränaravgifter m.m. m.m. under ett år så jag hoppas det smäller till i helgen då ska jag vara med så det så!

Face när hon tog sin första seger. Romme 4 September-2011


Nej.....en kaffe & en ryk sen kanske....eller inte ;)

Kram D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar