fredag 16 september 2011

Fredagsmys dag 2

Jo det är sant - vissa veckor passar det sig så bra att vi får till det med två dagar fredagsmys på en vecka - känns lyxigt :) Vi har lite besök av grannen Janne så vi har provsmakat det i flytande form som inhandlades på flyget & det är inget fel alls på det faktiskt *s* Återstår att se om det håller måttet när man vaknar imorgon bitti också för blir jag kass så tänker jag f*n reklamera!

Varit ut på lite äventyr idag.... Först blev det lite orientering (Naturpasset) med mammsen - rätt skönt & strosa runt lite i skogen. Till saken hör att mor varit ut en sväng själv igår & letade då efter en kontroll i typ 1,5 timme innan hon gav upp så hon trodde på fullaste allvar att någon varit där & knyckt den. Hur som hittade jag den även om det kanske tog 5 minuter extra för att jag gjorde en liten extrasväng *s* Dessvärre fick hon aldrig se den live eftersom hon försvunnit & knallat ut på en väg typ 250m därifrån, men, men....jag tog en kort på den iaf :) Inte nog med att hon inte är nå vidare på karta & kompass. Vi skulle ta en som krävde lite klättring (okej rätt mycket)....hur som helst tappade hon balansen & en "normal" människa lutar sig framåt & ramlar även så i en uppförsbacke, men inte hon heller - som tur va fick hon iaf tag i en liten kvist så hon gjorde ett halvvarv runt innan hon damp ner på rygg..... Rulltrappan & nu detta - börjar faktiskt förstå varifrån min inte alltid superba kroppskontroll kommer ifrån ha ha ha

Well....efter orientering hängde jag på ut t Broarna för dusch & lite mat innan Loke & Pimme kom & plockade upp mig & vi åkte ut & grattade Gustav (lite i efterskott då han fyllde den 14:e) men nu är han grattad & kura bebis fick jag också :) Vidare därifrån till Avesta - L hade beställt en skiva & så fönstershoppade vi lite grann.

Dagen har rullat på med andra ord.... Nu är det snart sovdax, men först ska det lyssnas lite bok & spelas lite Wordfeud.

Kram D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar