tisdag 19 april 2011

Lyckades nästan!!

Imorse gjorde jag tredje försöket med kaffekannan & det blev ju faktiskt rätt okej, men måste nog öva mer på detdär.... Verkar inte alls vara & bara koka & dricka & som han som alltid kör med kanna sa - man måste vänta så det får stå & dra MEN jag har har faktiskt gjort det!! Va t.o.m. in & duschade igår medan det skulle dra, men lik förbannat så blev det typ blaskigt - näää - mer kaffe helt enkelt!!

Igår hade jag som mål att skura av åtminstone en av balkongerna, men det tog visst längre tid än vad jag trodde så det blev lite kvar på den ena & den andra hann jag såklart inte ens börja med men det är ju en dag idag också.....dessutom är jag ledig ända tills på fredag så....

Terror lyckades vifta till sig med en fönsterskrapa rätt över ena ögat så han är röd på både ögonlocket & ögonvitan & han skrek som en stucken gris som, som tur var gick över efter typ 5 minuter. Självklart fick jag "lite" panik - visste inte ifall jag skulle åka in med honom till lasarettet, vart jag skulle ringa eller vad jag skulle göra. Hittade iaf numret till familjeläkarna & väl där så berättade telefonsvararen numret till sjukvårdsupplysningen. Ringde dit & fick prata med en tant/dam som lugnade mig & sa att så länge han inte har jätteont & skriker eller att det verkar som han inte ser ordentligt på ögat så är det ingen fara utan det blir som ett blåmärke på ögat som ska gå över inom ett par dagar *PUH*

Hoppas han har lärt sig nåt av det....troligen inte, men mamman har lärt sig numret till sjukvårdsupplysningen iaf!

Nu fick vi besök av Smillerilla & om ett par timmar ska vi ner & fika med lill-Eva innan balkongen ska få sig en omgång igen....

Kram D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar