lördag 30 april 2011

Igår igår & idag, idag :)

Senaste rönet är att 16 månaders små grabbar inte behöver mer än 9 timmars sömn/natt så det så! Känner mig dock aningen piggare nu när jag vet att jag är ledig & inte ska iväg & jobba....

Att jag dessutom i stort sett hann klart med all städning & tvättvikning igår gör ju inte saken sämre direkt ;) Ska nog ta & unna mig en öl eller två ikväll bara för att jag kan t.o.m!

Idag finns det en fundering på att åka över t Norberg & kolla in marknaden. Nog för att jag vet att det är samma saker dvs. godis, leksaker, korv, kokosbollar & plastpåsar som står för den största delen av stånden så är det ändå rätt mysigt att knalla runt ett varv & kika nu när det ser ut att bli toppenväder. Kanske finns typ griståget eller nåt annat väldigt lugnt som P kan åka också eftersom risken är stor att han blir åksjuk om man kastar upp han i typ flygplanen & så kul skulle det inte vara & bubba runt på en nerspydd liten grabb.

Sen får vi väl se om jag får med mig L-Å över också kanske - lite roligare så. Däremot är vår bil helmuppig - den lägger av i varje korsning & i stort sett varje växling så innan det är fixat av nån vänlig själ så känns det dumt & åka runt i den. Dels för att jag blir förbannad, men det kanske är ett tecken på att den snart inte kommer gå alls....??? Hur som helst får vi se ifall den får försöka pina sig över eller om man ska slå på stort & åka buss - är ju van resenär nu när jag åkt till Köping en gång under de senaste 10 åren *lol* Lär visa sig senare under dagen.....


Nu ska jag iaf ta & fortsätta där jag slutade igår & kolla lite hästar för jag tycker faktiskt på fullaste allvar att det börjar bli vår tur nu HÖR DU DET GUD???!!!


RÄTTELSE & INFO:
Sökte nämligen på "vattentorn Fagersta" & fann då bilder på hur det har sett ut vilket jag iofs vet eller ja iaf sett tidigare att det inte varit grön/turkost tidigare, men jag vidhåller till 300% att det va snyggare tidigare hur som helst! Tänker då på tak & staketet. Däremot har dom förmodligen fixat till det som målats med graffiti (svårt ord & stava) längst ner också & det är ju bra - hoppas det får vara också - inte för att jag har nåt emot graffiti - kan ju vara riktigt, riktigt snyggt, men om man går & skriver några bokstäver lite här & där så är det f*n bara onödigt & räknas som kladd hos mig. Dessutom är det ju rätt schyst om man hör efter ifall det är okej att man målar på "någon annans" saker, men, men.... Nu va det inte det jag skulle skriva om egentligen utan NEJ såhär va det. Medan jag läste fick jag minsann veta att det inte alls är nåt vattentorn utan ett luftbevakningstorn - färdigt 1944 för att använda under kriget, men det behövdes aldrig användas eftersom det slutade krigas i samma veva - bra där!! Det är dessutom byggt av en välkänd arkitekt. Jo jo - nu har jag lärt mig nåt - känns bra :) Kommer troligen kalla det vattentornet i fortsättningen iaf, men då vet jag ju iaf att jag har fel *s*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar