fredag 27 januari 2012

1/3

1/3 av helgen avklarad skönt! Bara två ynka små mornar till att gå upp "mitt i natten" innan det är lite sovmorgon iaf...

Blev handling på väg hem från jobbet, men eftersom jag inte lyckades få med allt som behövdes på inköpslistan så fick jag åka ett par gånger till, men nu ser det ut som jag har allt jag behöver för kvällen iaf = steg 1 avklarat med andra ord - bra, bra!!

Min tur att baka gotte inför helgen till "den andra familjen" (dvs. mitt skiftlag) så nu står degen på jäsning - bara själva rullningen av dom små "semmelbullarna" kvar - grädde & mandelmassa får bli ett projekt för imorgon bitti - kommer med andra ord bli tvungen att gå upp ännu tidigare *puh* Ja ja - det ska väl gå det också - vad gör man inte för sina kära arbetskamrater ;)

Så fort dom är fixade blir det att kocka ihop lite käk (pasta & fläskfilésås) då jag (vi) har bjudit upp Torkel på mat ikväll - kul som f*n & träffa honom igen - känns som en evighet sen, men nu är han som sagt här & det tackar vi för!

Bror & Roddis va upp en sväng på em också - tog inte mer än 20min efter att dom hade åkt så såg det ut såhär i soffan bredvid mig *lol*


Nej - dax & förbereda lite så det inte blir alltför sent innan flickan får kura ner sig i sängen.

Kram D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar