onsdag 21 december 2011

JULLOV!

NU(!) är det jullov på riktigt även för Lucas! Jag, P & Marie va till kyrkan & tittade & lyssnade på allt mellan vanliga julsånger, mindre vanliga julsånger & en & annan kyrklig psalm - även ett julspel om jesus födelse (spelas varje år av tradition av förskoleklassen). Lagom långt va det också - 25min så nu har jag fått "entrelåten" på hjärnan - "bered en vägen för herran min gud" (svårt att förklara hur den går men typ såhär beered en väägen för heeran min guud - ni fattar va? ;))

Efter det blev det en fika på Vallonen, handling & nu är vi hemma & har mys!!

Granen sattes upp igår men någon ljusslinga blev det inte eftersom det va nå vissa äckliga små gnagare som hade tuggat sönder bl.a. den - UTROTA!!!

Dax för lite lunch kanske?? Jo lutar nog åt det snart iaf...

Kram D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar