torsdag 11 augusti 2011

Funderingen of the day....

Har en paus i städeriet för tillfället & då sitter man på balkongen & får lite solljus. Sen blir det lunch i form av spagetti & köttfärssås innan P ska vila lite middag - är lycklig över att vi lyckats hållit honom vaken & hyfsat glad så pass länge med tanke på den tidiga morgonen.

Har förövrigt hjälp med städningen av allihopa eller ja P städar mest åt fel håll, men det är en vana.... S har bäddat rent i både P's & vår säng så idag slipper jag "det vanliga" att man ska lägga sig & så har man glömt att man rivit ur sängkläderna - riktig lyx med nån som hjälper till en massa!

Under städningen poppades det självklart - drog på en gammal spellista från spotify & då kom denhär: Nic & The Family – Tjejer Skvallrar & då började jag fundera på varför grabbar har den uppfattningen som låten handlar om?? En liten bit av texten/refrängen: Tjejer skvallrar att dom bara pallar - jag förstår ingenting! Stimmar, stojar - alla tror dom skojar - jag förstår ingenting!

Min fundering då..... Man säger att tjejer skvallrar/snackar skit bla, bla, bla när dom sitter & snackar & umgås, men vad gör grabbar då? Pratar dom bara? Får inte ihop det där riktigt för så fort man pratar om någon/något är det skvaller då? En del saker är ju bara fakta! Om det nu är så att tjejer skvallrar vad gör då killar/grabbar/gubbar? Sitter dom bara & stirrar på varann utan att konversera? Jo, jo - det tål att tänkas på! ;)


T.o.m dom gör DET dvs. skvallrar/pratar/tjålar fast dom kanske är av det kvinnliga könet??
*MOHA HA HA HA*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar